Müzik olmadan atmayan bir kalbi var onun,

dans etmeden duramayan bir doğası,

bir de gevezelikleri var kendi çapında...

Kaslı Erkek Mi? Göbekli Erkek Mi?




Beyin fırtınası yapıyorum yine. Hiç işim gücüm yok. Yaparım arada böyle. Ama ilginç bir şey fark ettim. Paylaşayım dedim.

Filozof olacak kızım aslında. Çünkü bir o kusur kaldı hayatımda.

Eski insanlar bizden daha uzun yaşayabiliyorlardı. Tamam, tıp bu kadar gelişmemişti; hastalıktan, savaştan vs. bir şekilde ölenlerin sayısı ortalamayı epeyce bir düşürüyordu. Ancak düşününce, eskiden hormonlu gıda mı vardı? Kendi işini kendi gören adamın “sağlıklı yaşam” için spora gitmeye, spor salonlarında karın kası yapmak için debelenmeye ihtiyacı mı vardı? Odun kıran bir erkek düşünüyorum da, o kaslı olmasın da ben mi olayım? Eski hikayelerde, hani şu bir varmış bir yokmuş diyenlerde, hatta şu “aman ormancı” türküsünde nasıl bir ormancı canlanıyor gözünüzde? Cılız, çelimsiz, özellikle de güçsüz kuvvetsiz ormancı mı olur canım? Olmaz tabi. E bu kadar harekete sağlıklı da olur bu adam. Dalyan gibi adam şu ormancı da.

Yani aslında, kaslı erkek demek “güç” demek bir yerde. İnsanın gözüne seksi görünmesinin sebebi de bu. Neden bir kadında öyle fazla fazla bağıran kaslar görmek bir tuhaf geliyor. E güç erkekten beklediğimiz bir şey çünkü. Erkek güçlü olsun, sağlıklı olsun ki bizi kanatlarının altına alabilsin, bizi koruyabilsin. Sanıyorum ki bu içgüdüsel bir yönelme. Her kaslı erkeğin de bizi koruyacağından değil. Bir sığınak arayışı belki de.

Farklı bir bakış açısıyla baktığımızda, ben bunu sağlığına ve kendine özen gösterme, değer verme olarak da görüyorum. Daha henüz kendine kıymet vermeyen birisi bana ne kadar kıymet verebilir döngüsü. Aksini ispatlayan bir çok örneğe rağmen, bilinçaltı, ego, ilkel benlik, her ne derseniz deyin, alttan alttan kulağımıza bunu da fısıldayabiliyor.

Scorp’ta bunun başlığı açılmıştı; “Kaslı Erkek Mi? Göbekli Erkek Mi?” Orada göbekli erkek diyen kızları görünce bir şok geçirdim. Uzun süre de anlam verememiştim; bu yazıyı yazmadan 10 dakika öncesine kadar.

Evet, kızlar göbekli erkek de sevebilir. Kaslı bir sevgilisi olmasının onu başkalarına kaptırma ihtimalini arttıracağına dair içgüdüsel bir koruma olabilir. Kaslıysa karizmatiktir; karizmatikse çok ilgi çekiyordur; öyleyse çapkındır ve kesin kalbimi kırar kodlaması beyninin derinliklerine işlenmiş olabilir.

Ya da o kız mutludur. Kendisini güvende hissettirecek birine ihtiyacı yoktur. Sadece onu sevecek biri olması onun için yeterli bir kıstastır. Zaten onu koruyan bir babası vardır mesela. Sığınacak bir liman değildir sevgili onun için. O yüzden de çok önemli değildir kaslı veya göbekli oluşu.

Bana gelince… Benimki şekilcilikten herhalde. Yoksa, beni koruyacak bir sığınak aradığımdan olamaz. Sanatsal biriyim ya ben hani. Görsel algım çok yüksek. Hem kassız hem göbeksiz olur mesela.

Biz kızlar çok karmaşık yaratıklar değiliz aslında diyeyim mi bu kadar karmaşık anlattığım bir yazının altına? Siz de gülün. Fena mı? Gülmek için bir neden verdim elinize.


Benden hemen 5 dakika sonra annem de aydınlandı. “Yok” dedi, “Göbek olayında başka bir şey var. Ben de göbekli seviyorum.” Biraz düşündükten sonra da şu yorumu yaptı: “Göbek, hamileyken çıkıyor. Yani bir nevi anne karnındaki güveni çağrıştırıyor olabilir. Burada ‘kaslı erkek mi göbekli erkek mi’ derken, asıl soru; Korunma mı? Güven mi?”

2 yorum:

  1. Her kaslı erkek karizmatik mi? Bence Kaslı erkek bakımlı erkektir. Göbekli de bir tık daha gerisinden gelir bakım olarak.aslinda onu mutlu etmek daha kolaydır. Sadece sevdiği yemekleri yaparak ondan şahane sözler duymak pek zor olmayacaktır.
    Peki ya kaslı öyle mi? Tabi ki hayır. Yediğine dikkat eder, spor yapar, giyimi (vücudunu göstermesi) önemlidir.
    O halde soru bence şu olmalı. 'Kolay mutlu olmak mı, Mutluluğu şansa bırakmak mı?'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm.. Her kaslı erkek karizmatik mi? Hayır. Kararında olmalı. Kas yapayım derken 'cılkını' da çıkarmamak lazım :) Çeşitli geometrik şekiller edineceğim derken şekli şemali sapıtmamak önemli.
      O bir tık gerisinden gelen göbekli kesim, bizim ayva göbeği dediğimiz, bira göbeği dediğimiz sevimli şeyler. Ama bunun bir de sehpa olarak kullanılabileni var hani şu sarılmayı bile imkansız kılan. Onu doyurmak da öyle kolay değil diye düşünüyorum :)
      Yani bence özetle 'orta karar' iyidir. Kası da göbeği de abartmamak lazım.
      Öyle çok ta şeapmamak lazzım :D

      Sil